אמנות, מחול, צילום, תערוכה

גן החיות של החיים ועוד תערוכות

בגלריה שלוש מוצגת כעת אחת התערוכות היפות שראיתי בזמן האחרון. האמן טאיוואני צ'ו צ'ינגהוי (Chou Ching-Hui), מציג את "חוות החיות" הכוללת עבודות צילום אפיות – סטים מושקעים ומוקפדים להפליא, עמוסים בפרטים. הצילומים הם תוצאה של 5 שנות עבודה, בהן בנה צ'ינגהוי סטים באתר גן חיות, והפך את בני האדם למוצגים בגן החיות גדול מהחיים. כל סט מפורט להפליא ומכיל מאות פרטים שהופכים אותו ליצירה מרתקת. האנשים ב"גן החיות" מציגים לראווה סיטואציות אנושיות קפואות בזמן, תלושות עם סביבתן ושתולות במרחב זר – כמו בריכת הפינגווינים מבטון שנוכל לראות בגן החיות.

צ'ו צונגהוי, חות החיות מס' 6
צ'ו צונגהוי, חוות החיות

בסרט וידאו שמוקרן בגלריה, ניתן לראות כיצד בונים את הסטים, ואת העבודה המושקעת מאלפי פרטים – רקע ואביזרים, תלבושות ואיפור. לצד העבודות מלאות הפרטים, גם פורטרטים שצולמו על הסט, מוקפדים ומדויקים לא פחות.

צ'ו צינגהוי, חוות החיות.
צ'ו צינגהוי, חוות החיות

כל תמונה מעובדת והופכת למעין ציור היפר ראליסטי מעולם האגדות האנושיות. כל אחת מהן יוצרת סיפור בתוך ראשנו – מי האנשים, מה הם עושים שם, מה הקשר בינהם.

צ'ו צ'ינגהוי, חוות החיות
צ'ו צ'ינגהוי, חוות החיות

בגלריה מוקרן סרט מרתק שמתאר את תהליך יצירת הסטים המורכבים, החל ממודלים תלת מימדיים, בניית הסטים, תפירת תלבושות והאיפור. תוכלו לראות אותו גם כאן:

עבודותיו של דוד פרנקל המוצגות בגלריה המדרשה צנועות הרבה יותר – הן חוקרות רגעים של מציאות ובדיון דרך הצילום. זוג עבודות אחד מטופל בעבודת פוטושופ מדויקת. באחת מהם צמח חוף מצוי מגדל לעצמו חתול. בעבודה אחרת פוחלץ ממוזיאון הטבע הופך כמעט לחי, לצד צנצנות חמוצים ביתיות – לנו נותר לתהות מי מהם חי יותר – המת שנראה חי או הירקות שתהליך שלם מתרחש בקרבם.  שלישיית עבודות נוספת עוסקת בלילה – הצמחים הופכים לשחקנים ראשיים בהופעה שלא הוזמנו אליה.

כל עבודה מהלכת בין המצוי והאפשרי לבין האבסורד, ומזמינה לשהות רגע בעולם שנמצא מעבר לזכוכית, או מעבר למראה.

דוד פרנקל, מתוך התערוכה "קולות מהמקפיא"
דוד פרנקל, מתוך התערוכה "קולות מהמקפיא"

בגלריה גורדון השנייה מוצגת תערוכת בת של התערוכה הראשית של לואיז בורז'ואה במוזיאון תל אביב – תערוכת הדפסים של בורז'ואה מהעשור האחרון לחייה. השפה הייחודית לבורז'ואה שמתגלית בתערוכה הגדולה מקבלת מרחב נוסף בתערוכה הקטנה בגלריה. העבודות של בורז'ואה מזמינות שהיה במרחב רגשי – הנערה עם השיער, שנראה כמו דם מצד אחד, ומנגד מזכיר את העכבישים המפורסמים של בורז'ואה. להצצה על התערוכה במוזיאון תל אביב קראו בכתבה הקודמת, האמנית עם הפאלוס.

לואיז בורז'ואה, נערה עם שיער, 2007-9
לואיז בורז'ואה, נערה עם שיער, 2007-9

ואחרונה חביבה – תערוכה שיש לי קשר אישי אליה. התערוכה NONPLACE תנועה וריקוד מציגה עבודות שעוסקות בNon-place  – המקום שאינו מקום ממש, ובתנועה וריקוד במרחב זה. התערוכה מוצגת בגלריה מרכזית, הממוקמת ב-non place האולטימטיבי – התחנה המרכזית החדשה, נקודת מעבר לאלפי אנשים, ושוק הומה בעיקר לקהילת מהגרים. הצילומים שלי נבחרו אף הם לתערוכה, חלקם צולמו בתחנה המרכזית, וחלקם במוזיאון תל אביב.

ענבל כהן חמו, צילום. מתוך forever/מעבר של תאטרון קליפה
ענבל כהן חמו, צילום. מתוך forever/מעבר של תאטרון קליפה

Animal Farm/ CHOU Ching-Hui

גלריה שלוש

רח' מזא"ה 7 תל אביב

עד 19.11.17

דוד פרנקל/קולות מהמקפיא

אוצר בועז ארד

גלריה המדרשה

הירקון 19 תל אביב

עד 11.11.17

לואיז בורז'ואה/ימים ורודים, ימים כחולים

גלריה גורדון

רח' הפלך 6 תל אביב

עד 28.10.17

NONPLACE תנועה וריקוד/תערוכה קבוצתית

אוצר איגור זייגר

גלריה מרכזית, התחנה המרכזית החדשה

שעות פתיחה: ד' ה' 17:00-20:00. ו' 10:00-14:00.

עד 2.11.17