אירועים, אנימציה, הצגות, קומיקס, תאטרון

מסתורין וירטואלי

בשעה 22:00 אנחנו לוחצים על הקישור שנשלח אלינו, ומחכים בקוצר רוח שהסדרן יכניס אותנו פנימה. ואז, תקלה לא צפויה. הפסקת חשמל בשכונתו של אחד המשתתפים משבשת את התכנית וממחישה את השבריריות של הטכנולוגיה בה אנו תלויים כרגע. למרבה השמחה, החשמל חוזר תוך דקות אחדות והמופע מתחיל. השחקנים לובשים דמות וכל ומופיעים על המסך, בעוד העלילה מתחילה להתגלגל לעיננו. הקבוצה ויתרה על הניסיון המועד לכישלון להעביר מופע במה אל המרחב הווירטואלי. המחזה שאנחנו רואים נכתב במיוחד לפלטפורמת האינטרנט ומשתמש בה באופן זורם ונכון – צרכן פורנו ושחקנית פורנו, פושעים, סוכנים ובלשים, כולם במרדף משעשע ומותח זה אחרי זה, בשיחות וידאו בין הנפשות הפועלות. העלילה, שלא אסגיר את סודותיה, משלבת בין התנ"כי לעכשווי, ומצליחה ליצור שעה של אסקפיזם סטירי למציאות בה אנו חיים.

מתוך Uncaged, תאטרון מסתורין
מתוך Uncaged, תאטרון מסתורין

בשיחה בתום המופע מסבירים השחקנים כי כל אחד מהם מופיע – מביתו שהופך באופן משכנע לאתר התרחשות. שאר המשפחה נשארת סגורה בחדרים אחרים בזמן שהשחקן הופך את הבית לבמה, ואת עצמו לצלם. העלילה משולבת בקטעי מעבר של אנימציית קומיקס, שמשתלבים היטב באווירה הכוללת.

UNCAGED 18

תאטרון מסתורין מעלה בימים של שגרה מופעי תיאטרון חזותי תלויי מקום, בתחנה המרכזית בתל אביב ובמקומות נוספים. ראוי להרים בפניהם את הכובע על היזמה ועל החדשנות, ולעודד אותם וקבוצות אחרות למצוא את הדרך להופיע באופן שמותאם לתקופה הזו. אכן, הסאונד טעון שיפור, ואיכות הווידאו לא תמיד משובחת, וגם בעלילה יש קצת חורים, אך זו עדיין חוויה מומלצת לצפייה, מחיר הכרטיס נמוך במיוחד, ודרוש רק כרטיס אחד לכל הצופים, כך שהמחיר הופך לסמלי ממש. המופע מיועד לצפייה במחשב ולא בטלפון, ואצלי חיברתי את המחשב לטלוויזיה מה ששיפר אף יותר את איכות הצפייה. וכן, בסופו של דבר, לא צריך לצאת מהבית, ואפשר לראות את המופע בטרנינג ישן. זו גם דרך, בסוף נתרגל.

תאטרון מסתורין/Uncaged

מופע אונליין בקישור זום

https://mystorin.com/uncaged/