מוזיקה, סרטים

פרינסס סינדרלה

סמנתה מונטגומרי היא בחורה שחורה שנולדה וגדלה בשכונת עוני בניו אורלינס. היא עובדת כמטפלת סיעודית בבית אבות במשך היום ובלילות היא קוראת לעצמה Princess Shaw ומעלה ליוטיוב סרטונים עם שירים שהיא הלחינה ושרה אקפלה. עם גשר בשיניים ושיער אדום בוהק, היא משאירה מכתבים מצולמים לכמה עשרות עוקבים, מספרת על הרגעים הקשים, ושרה. העבר שלה לא מבטיח גדולות, היסטוריה של התעללות פיזית ונפשית כילדה הותירו אותה מתנדנדת בין תקווה לדיכאון. היא חולמת להצליח בתחום המוזיקה, אך לא מעזה לעוף גבוה אפילו בחלומותיה. האדמה קשה וכואבת וכבר פגשה אותה לא מעט.

סמנתה מונטגומרי - פרינסס שואו. צילום: ענבל כהן חמו
סמנתה מונטגומרי – פרינסס שואו. צילום: ענבל כהן חמו

Give It Up – Princess Shaw

אופיר קותיאל הוא קותימאן, מוזיקאי ישראלי. הוא גר ועובד בקיבוץ צאלים בדרום. המרחק לא מפריע לו, האינטרנט הוא כלי העבודה שלו. הוא יוצר עיבודים מוזיקליים משירים וקטעי ליווי שהוא מוצא באינטרנט והופך אותם ליצירה חדשה. תוך זפזופ בין סרטוני יוטיוב הוא מגלה את שיריה של פרינסס שואו. הוא מתאהב באחד השירים ומחליט להפיק לו עיבוד מוזיקאלי – אשר מורכב ממוזיקה שהוא כותב ומבצע, ומפסיפס של קטעים מוזיקליים מיוטיוב. בעוד קותימאן עובד ויוצר על המחשב בצאלים, סמנתה ממשיכה להילחם על החלום שלה, מנסה את סצנת המוזיקה באטלנטה, אך לא מצליחה לפרוץ דרך.

הקליפ שיצר קותימאן לשירה של פרינסס שואו:

בין שני אלו מדלג הבמאי עידו הר, שעושה סרט דוקומנטרי על היוצרים שקותימאן משתמש ביצירותיהם. מבין כולם הוא מתאהב בסיפורה של סמנתה וחוזר שוב ושוב לניו אורלינס לתעד את חייה, כשאת הסוד הוא שומר אצלו – ההפקה המוזיקאלית שנרקמת בישראל, שעשויה לשנות את חייה. אנו זוכים להצצה אל חייה בשכונת העוני, אל רגעי השמחה והייאוש, אל אהבת החיים למרות הכול. סמנתה נוגעת בליבנו, עם החברותיות שלה, הקושי שלה, היחסים שלה עם בת זוגה לשעבר. שירתה אישית מאוד, הסגנון בלתי ניתן לקטלוג, הקול שלה חם ומחוספס, והיא מזכירה במשהו את איימי ווינהאוס. האופן הישיר בו היא מספרת על חייה בסרטונים שלה חודר כל שריון, ושיריה ממיסים את הלב. 

בסופו של דבר מגיע הרגע שאנו מחכים לו, וסמנתה מגלה שיש עיבוד לשיר שלה, אשר צובר מיליוני צפיות. סמנתה מגיעה לישראל לפגוש את קותימאן למפגש חם ונרגש, והם מופיעים ביחד ב"הבימה".

פרינסס שואו בהופעה עם קותימאן (מימין) בפרמיירה של הסרט. צילום: ענבל כהן חמו
פרינסס שואו בהופעה עם קותימאן (מימין) בפרמיירה של הסרט. צילום: ענבל כהן חמו

סינדרלה של ימינו רוצה לצאת מהעוני ולהיות זמרת, והנסיך של ימינו מוצא שיער אדום ולא נעלי זכוכית, אך המפגש קורה, עד כמה שהוא לא סביר. איננו יודעים עדיין כיצד יתפתח סיפורה של סמנתה, לאן היא תגיע, ולאן יגיע קותימאן. גם ללא חתונה, יש בו את אפשרות של אדם ושל אמנות לשנות את חייו של אדם אחר, גם אם הוא נמצא בקצה השני של העולם.

סמנתה נמצאת בארץ לכבוד הפרמיירה של הסרט, ותופיע עם קותימאן מספר פעמים. אל תחמיצו.

פרינסס שואו בהופעה בתל אביב. צילום: ענבל כהן חמו
פרינסס שואו בהופעה בתל אביב. צילום: ענבל כהן חמו

פרינסס שואו, הטריילר: 

פרינסס שואו

במאי: עידו הר

מפיק: לירן עצמור

מוקרן בסינמטקים ברחבי הארץ